Friday, April 9, 2010

Sepucuk Penjodoh Bilangan Untuk Surat

Mood : my bad-mouthed sepupu

Saya tahu awak stalk saya.
Saya tahu awak akan baca post nih.
Dan alang-alang awak tengah baca post nih, ini ada pesanan daripada saya untuk awak

Seriusly, saya tak pernah pun dengki, cemburu, jeles dan sewaktu dengannya dengan awak.
Saya ulangi sekali lagi, saya tak jeles pon.
Saya tak jeles pon walaupun untuk sekali, berkali-kali, mahupun bertripel-tripel lemon kali.

Saya pelik, setiap benda yang saya dapat, macam awak cuba usaha biar benda tu dapat jugak kat awak.
Segala benda yang saya bagitahu, pasal kegembiraan saya, pasal kejayaan saya, pasal itu ini, semuanya awak anggap saya cuba bangga diri, bragging itu ini.
Semuanya nampak macam seolah-olah saya cuba bangga diri, tengah poyo dan bragging pasal something yang awak takder, sedangkan tak langsung!
Lepas tu, bila saya cakap saya ada itu ini, awak usaha nak dapat apa yang saya dapat.
Dan the terrible part is, awak bragging depan saya yang awak pun dapat benda yang sama!
Sapa dengki kat sapa ni?

Dan saya dengan bodohnya cuma mampu dengar, senyum sebab tak nak sakitkan hati awak.
Saya terima, dengar dan cuba layan kegembiraan awak sedangkan hati saya terasa.
Saya sabar, sabar, sabar.

Itulah sebabnya kenapa saya cuba berdiam diri jadi lebih berahsia sebab saya tak nak awak anggap saya sedang bermegah-megah depan awak.
Saya tak nak sakitkan hati orang.

Tak boleh ke awak dengar, faham isi hati apa yang saya cuba sampaikan walaupun sekejap?
Atau dengan lebih tepat lagi, boleh tak jangan anggap saya dengki ngan awak?

Dan alang-alang awak tengah baca post ni, dan post ni pun nak habis dah, saya pun nak cakap something kat awak.

Tolonglah, awak ni memang jenis yang tak faham bahasa ke?
Saya sedih, sakit hati bila saya buat something yang nak uji awak, dan resultnya memang betul-betul positif. Saya sedih dan terkilan, dan saya kot kot mana pun still akan tunggu bila awak nak respond ujian saya tu secara negatif, biar benda yang saya uji tu tak betul.

Dan sebab tulah setiap kali saya jumpa awak saya tak senyum.
Saya cuba senyum tapi hati saya sakit dan buat saya tak leh senyum.

Hati saya sakit sebab awak tak pernah cuba faham saya.

P/S - sup ayam, mi goreng. saya lapar :'(

No comments: