Saturday, November 19, 2011

Clarifying

The main reason why I stopped blogging for a while sebabnya takut orang terasa. Walaupun memang aku tak aktif sangat pun, tapi aku tahu orang akan jumpa blog ni jugak akhirnya, dan baca benda-benda mengarut yang aku post kat sini, dan lepas tu orang tu mungkin akan terasa, dan itu buat aku rasa tak sedap hati.

Aku bukannya jenis yang suka sangat buat orang tak sedap hati. Bukan tak pernah buat, tapi tak suka sangat. That's why I prefer berterus terang walaupun orang selalu fikir apa yang aku cakap tu saja nak menyindir atau nak buat lawak ke apa. Tapi baguslah kalau orang fikir macam tu, at least aku tak nampak laser sangat walaupun apa yang aku kasi tahu tu memang betul.

Tapi terus-terang aku bagitau, aku memang kadang-kadang sakit hati. Dan dalam keadaan emosi yang tak betul sangat, aku curahkan kat blog. Tapi aku tak pernah delete apa yang aku tulis, sebab aku nak jadikan benda tu pengajaran supaya nanti aku fikir dulu sebelum aku tekan butang "publish post". Aku ni manusia, dan memang mustahillah kalau manusia tak ada rasa sakit hati seket pun kalau terjadinya insiden yang memang menyakitkan hati.

Tapi sejak akhir-akhir ni aku dah malas nak mempublish apa yang aku tulis, sebab aku tahu makin lama makin ramai yang baca blog yang tak berapa matang ni. Mungkin aku patut mula letak iklan nuffgang kat sini sebab ramai yang dah jumpa blog ni XD

And regarding to the post pasal move on tu, aku memang menyesal tulis benda tu. Aku tahu aku tak patut ada sekelumit pun rasa 'ujub dalam diri, rasa diri ni lagi bagus dari orang lain. Memang aku akui yang ada unsur-unsur meninggi diri dalam tu yang buat aku rasa bersalah sangat, tapi sebenarnya niat utama aku tulis post tu sebab aku tak tahan dengan perangai orang yang cepat sangat putus asa dan ended-up buat benda yang entah apa-apa. It's more about rasa fed-up sebenarnya. Tu je.

So maaf kalau ada yang terasa, dan maaf jugak kalau ada yang rasa jelik dengan sikap ujub aku dalam post tu.

And lastly, just nak bagitahu, kalau korang komen dan delete balik, everything will straight go to my inbox *wink wink to anon. Takpe aku tak marah, I believe in freedom of speech.

Cis teringat insiden bila mana aku cakap yang aku believe in freedom of speech, ada satu insan yang tak percaya adanya Tuhan ni cuba nak doktrinkan aku. Scary!

No comments: