Thursday, April 21, 2011

Hampehss

Dari hari tu lagi aku planning, cuti ni kena main masak-masak. Tapi macam biasalah, aku kalau dalam bab-bab janji-janji, planing-memlaning ni memang soheh (baca:konfom) hancur.

Oh ya, kalau nak tahu aku cuti nak dekat seminggu dah, tiga hari cuti sebab besday Hitler, sehari cuti sebab menang dalam Intervarsity Games hari tu, dan campur dengan hari minggu Sabtu Ahad, memang seminggulah cutinya. Esok dah start kelas balik, pastu lusa cuti balik sebab hari minggu. Yippi yabada yabadoo la jawabnya.

Tapi minggu depan ada tiga tests, dah la semua subjek major pulak tuh. Memang matilah minggu depan, dahlah aku study gitu-gitu je taim cuti seminggu ni. Otak memang sohih lah 75% beku. Uwaaa T__T

Berbalik dengan isu masak-masak tadi, memandangkan cuti, aku dah siap planning dari minggu lepas lagi yang aku nak main masak-masak. Semua barang dah ada dah kot, dari cream cheese ke soda bikarbonat, tepung kanji, semualah kalau nak diikutkan. Semangat yang gila menggunung tu memang selalu ada, tapi kot kot mana pun hajat tu tak sampai-sampai jugak. Hajat hati kalu nak diikutkan, minggu ni nak cuba masak:

a) bubur jagung/puding jagung/apa-apa benda berjagung
b) keropok lekor
c) cheese cake
d) tiramisu
e) tat buah

tapi takdak satu pun berhasil, atau dalam erti kata lainnya aku memang seorang yang pemalas dan pandai berkata-kata manis macam milo, tapi habuk pun tarak. Last-last cuti ni apa aku buat?




Makan megi sambil layan AF9 kat youtube, dah la dari konsert pengenalan pulak tuh.
Memang hampeh sehampeh hampehnya cuti aku, entah macammana boleh terlayan AF pun aku tak tau.

Haihh.


p/s - oh ya Kay ngan Erul tu not bad lah jugak, Aida ngan Lena pun okay humhum (oke, aku lari dari niat sebenar guna laptop sebab nak tengok waktu masuk Subuh, ishh siap berblogging pulak nih, macam-macam betol)

2 comments:

nabila ssi said...

weyh af9 oke x?

afiqsamuel said...

haha entah. Okke le, tapi this week tak oke sangat. Aku layan sesaje, bosan.