Monday, April 18, 2011

Label

Manusia suka melabel.

Aku senyap, dikatanya sombong.
Aku senyap, dikatanya garang.
Aku senyap, dikatanya aku tak friendly.
Aku senyap, dikatanya aku tak suka socializing.

Okeh, tukar tukar tukar, kena jadi ceria ni.
Tapi, bila aku ceria, dikatanya aku buat-buat.
Bila aku ceria, dikatanya aku pelik.
Bila aku ceria, dikatanya aku over.

Eh?
Tak kena jugak? Habis tu, nak kena buat macam mana lagi?
Mungkin kena selalu senyum kot?

Okeh aku cuba senyum.
Senyum menawan ala-ala selena gomez.

Tapi kan kan, bila aku senyum, dikatanya tengah senyum sinis, tak ikhlas.
Aku senyum, dikatanya gedik.
Aku senyum, dikatanya gila.

Eh eh eh?
How how how?

Manusia memang suka melabel kan? Nampak lain seket je terus copkan orang ni macam tu, macam ni, macam tu. Tak suka lah saya, tak suka tak suka.
Tak de lah pulak nak bagi peluang untuk nilai macammana karekter sebenar manusia tu. Manusia semuanya tak perfect, masing-masing ada karekter tersendiri. Yang penting, kena selalu tegur-menegurlah kalau nak tahu orang tu macam mana sebenarnya, kan kan?

Tapi kan, bukan awak pun selalu label orang lain jugak ke A?
Opps, kantoi.

Yelah, saya pun manusia jugak.

No comments: