Thursday, March 18, 2010

Komen Kutuk Kumpat

Hari itu A belajar sesuatu yang baru.

Dalam hidup ini, kita tak boleh lari daripada dikutuk, dikritik, diumpat dan dicaci daripada makhluk-makhluk Allah lain, walaupun dari belakang.

Kita mudah terasa bila kita tahu ada orang cakap-cakap pasal kita, tapi kita tak sedar, yang kita pun ada jugak buat benda yang sama. Even antara kawan-kawan rapat pun kita boleh jugak ter-backbite secara langsung atau tak langsung.

Yelah, kita bukannya sempurna sangat. Banyak sangat kekurangan yang ada kat kita.

Walaupun antara teman rapat, mesti kot kot mana pun akan ada satu perasaan tak suka pada salah satu perangai sahabat kita tuh.

Bila kita buat, kutuk-kutuk orang, komen-komen, kita bajet orang tak tahu. Tak marah. Tapi bila kita tahu ada orang buat camtu kat kita, kita bengang. Mengamuk. Terasa.
Bukan ke tak adil namanya tu?

Haihh..manusia manusia
Kenapalah manusia ni kompleks sangat?

Apapun, maybe ini solusi terbaik.

Selalu komen-komenlah orang lain sebab kot kot manapun, kita still akan diumpat oleh manusia lain walaupun kita ni dah dikira sempurna amat dah. Kalau tak, rugi nanti. Ahaha

P/S : Post ni ditulis berkurun lama sudah, cuma sekarang ni A dalam proses meng-clear kan luahan hati A dalam tab "edit posts" yang banyak amat itu. Ya A tahu, A memang gedik.

No comments: