Friday, March 25, 2011

Idol Season 11 - Best Season Everr

Biasanya tak suka buat recap awal-awal pasal rancangan nyanyi-nyanyi, sebab biasanya yang aku minat selalu kena reject awal. Tapi tahun ni American Idol memang so insane!

First-first sebelum start audition lagi dah kecoh-kecoh tak tahu siapa nak jadi juri, sebab Simon Cowell berundur, pastu Kara DioGuardi pun tak nak jadi judge, Ellen DeGeneres apatah lagi, tinggal Randy Jackson je sorang-sorang. Lepas tu tuptap tuptap dengar kata Jennifer Lopez pulak ditawarkan jadi judges. Like seriously, J.Lo?


Pastu bila musim auditions dah start, memang terkejut bam bam yang memang sahih J.Lo jadi juri sekali ngan Randy, dan dan dan dan yang tak disangka-sangka vokalis Aerosmith, Steven Tyler pun jadi juri jugak bagi tahun ni. OMG yang ni memang permulaan sesuatu yang baru nih.

Pastu bila contestants dah dipilih, produksi tahun ni memang gila-gila besar-besaran lah punya. Dengan pakaian J.Lo dan lain-lain yang melaram habis, pastu dengan stage baru dengan lighting yang memang kaw-kaw lah punya, memang konfom naiklah rating tahun ni. Tu tak ditambah lagi dengan backing vocal, props etc. Sebelum ni mana kalau persembahan memang sorang-sorang lah perform atas stage, memang takdenye semua tu. Ishh ni macam ada gaya nak jadi season faveret nihh.

Pastu semua yang dipilih pulak semua hebat-hebat sampai tak tahu yang mana satu nak pilih jadi faveret, semua jenis range vocal ada. Yang suara country ada, yang suara autotune pun ada, yang rockstar, gospel, ballad, semua adalah, pening kopala eden nak pilih yang mana satu jadi faveret.

Pastu yang paling suka tahun ni, persembahan grouping sebelum kena reject tak lip-synching, semua nyanyi live, memang terbaiklah. Dan J.Lo pulak the best judge ever!! Apa yang dia kritik semuanya kritikan membina, dan semuanya masuk akal. Pastu dengan melaram sana-sini, memang the best judge ever ever lahh.

Pastu semalam, semalam memang tak disangka-sangka. Dengan unexpected result, pastu dengan sambutan besday suprise untuk Steven Tyler, pastu waktu nyanyi grouping live nyanyi dengan penyanyi popular Stevie Wonder, pastu itu ini macam-macam lagilah, OMG tahun ni memang the best season everrr.

Cuma tak puas hati kenapa Thia selamat? Kalau dia yang kena rejek semalam memang judge takkan guna save card tu. Sekarang tengok apa jadi? Next week ada double elimination. Harap-harap minggu depan Casey dengan Thia yang kena reject please please please. Dan jugak, pleaselah bagi theme week yang current-current seket.

Apapun kalau korang reality-tv freak macam aku, pleaselah agree, Season 11 is the best season of American Idol so far!!


p/s - and I love J.Lo lahh!

No comments: