Saturday, March 26, 2011

Lie Lie and Lie Again

Like seriously, dont lie if you dont know how.

It sickens me to the very core, knowing that people lies to cover up the truth, and seriously it hurts more. Its better to come clean, at least the damage isnt that serious.

Just so you know, Im a very emotional person, and i take small matter so seriously especially in friendship, tak kisah lah between besties or kawan tak rapat pun, aku memang macam tu. Kalau tak nak bagitahu just cakap lah tak boleh bagitahu, itu secrets atau ko tak ready nak bagitau kat aku lagi, aku accept jawapan macam tu. Ni tak, nak jugak buat-buat cerita, konon-konon macam tak nak terasa hatilah konon.

Baguslah kalau nak jaga hati, cuma in my case, aku tak boleh orang jaga hati aku. Nak jaga hati kena bagitahu betul-betul, sebab aku jenis yang suka digging sana sini, so bila tahu yang version ko bagitau lain dari version yang benar-benar berlaku, memang kompom aku marked sebagai kawan-yang-takleh-dipercayai-lagi-di-masa-hadapan.

Sorrylah, im a high-demand person, selalu nak lebih.

And just for those who pandai-berlakon-untuk-cover-up-cerita-dan-amek-kesempatan-dengan-buat-alasan-dan-mempergunakan-aku, oh pleaselah, once i was hurt, nehi nada babuji for you, i wont look you the same after this.

Maybe lah i'll act casual when we meet at classes or anywhere, tapi seriously memang benda tu akan diingat bila-bila, so pandai-pandailah jaga diri.

But seriously, if you dont know how to lie, then dont lie.
Lie only if you know how, belajar dulu biar master dapat phd semua, baru boleh menipu.

daannn kalau dah obvious kantoi, then cakap je lah terus terang.
Lagipun dah kantoi kan?




Haihh tak paham aku


2 comments:

definitely.me said...

damn.
like seriously, i hate that too.
i prefer the truth dari nk menipu sini sana.
ckp je la terus terang.
nak menipu kenapa tahh?
plus, bila dh terang benderang kantoi tu n cuba lagi nk menipu, mmg taley blah la kan.
grr

afiqsamuel said...

kan kan?

tapi tu lah, ada segelintir manusia mmg susah nak faham benda tu.

sepatutnya bila besar boleh deal perkara tu secara matang, tapi still lagi layan kita macam budak-budak.

grr balik.

p/s - terkejut tetiba komen haha, kena perah otak 2 malam pikir nak balas apa haha