Monday, March 7, 2011

Malu

Masih terfikir lagi tentang ni, waktu sambutan Maulidur Rasul kat kedutaan semalam.

Abang penceramah tu tanya, "siapa idola kita?"
Pastu ramai-ramai jawab, "Rasulullah SAW"

Aku pulak, tak jawab apa-apa.
Diam dan diam dan diam macam katak puru, senyap macam cicak kubeng.
Rasa macam jantung berhenti sekejap secara mendadak.
Seyes rasa macam something dipanah tepat-tepat kat jantung waktu tu.

Aku tak jawab sebab aku malu. malu. malu.

Malu nak mengaku, dan tak nak menipu. Tak nak jadi hipokrit. Malu jadi hipokrit. Malu malu maluu
Biar padan seket dengan muka aku ni yang tak sedar-sedar lagi.

Yelah, orang lain senang je kot jawab soalan tu. Tak tahulah kan, samada mulut je cakap macam tu tapi hati tak, wallahualam lah kan. Tapi serius, kenapa orang lain senang gila jawab benda tu?

Atau aku sorang je yang masih lost?

No comments: