Tuesday, July 5, 2011

Hujan

Niat hati nak kemaskini blog hari-hari, tapi macam biasalah, aku memang jenis yang hangat-hangat poopoo ayam.

Anyway, hari ni mendung dan hujan, berbeza dengan hari-hari lepas yang memang panas sangat sampai berpeluh-peluh jadinya. Dan macam biasalah, dalam suhu-suhu dingin macam ni, memang akan rasa mengantuklah sepanjang hari. Pastu, ditambah pulak dengan aku yang tidur tak kena pada waktu, memang mamai-mamai lah kepala pagi tadi, sampaikan orang tanya aku something pun aku main angguk je, mengantukk, hilang mood aii nak praktikal you knoww, chewahh.

Ishh kalau panas pun merungut, kalau sejuk pun merungut.

Tak de langsung sifat nak bersyukur, asyik nak potpet sana sini je kijaan aku nih. Memang mudah sangat lah manusia mengeluh bila kena musibah, walaupun musibah tu tak delah teruk sangat, cuma panas,basah seket je.

Tu lah sifat manusia, kadang-kadang tak sedar yang kita tengah dustakan nikmat Allah indirectly. Kena selalu syukur dengan nikmat yang ada, semua tu ada hikmah.

Haihh haihh haihh.

Apapun, rasanya esok dengar khabarnya akan hujan jugak, siap ada kilat lagi katanya. Harap-harap tak lebat sangatlah esok, sebab susah nanti, aku dah lah takde payung. Takpe takpe, bila lagi nak ada peluang untuk buat drama ala-ala Winter Sonata dalam air hujan besok.

Hee.


ps - haha memang takde motif post aku menulis, dah macam diari lah pulak gamaknya.

No comments: