Monday, July 11, 2011

Muhibbah

Letih dari BBQ party hari tu tak habis-habis lagi. Mana taknya, kena plan dan jayakan party untuk serve 50 orang dan kena bakar 15 ekor ayam dengan tempat BBQ yang maha kecik. Ditambah lagi dengan keadaan cuaca yang mulanya renyai-renyai dan dijangka hujan lebat pulak waktu petang tu, hayoo pening kepala weh.


Dah lah tu malam tu tidur 2 jam je, masak keropok, prepare bekas, pastikan itu ini, semuanya beres, pastu bertolak dari rumah pukul 7.30 lagi sebab nak setelkan hal-hal tempat. Tu tak masuk dengan masa memerah otak sepanjang minggu sebab nak brainstorm idea nak bagi plan ni sukses.

To be honest, aku tak menyumbang sangat pun dalam nak jayakan party ni. Memang berbanyak-banyak terima kasih lah pada AA sebab kalu takdak semangat dia, memang tak kemana dah plan ni. Yelah, awal-awalnya nak buat kecil-kecilan, tapi bila dah rasa macam tak kena sebab macam tak adil, hati dah give-up sebab aku memang takdak pengalaman handle benda-benda besar gedabak macam gini. Stress lah ai, you all. Nasib baik ada AA, dia yang sungguh-sungguh bagi all effort.

Tapi kan, tak sangka yang nama Muhibbah yang aku letak tu macam melekat. Main-main je padahal, saja je sebenarnya nak bagi synical approach sebab nak bagi semua bermuhibbah seket, rupanya memang advertising tu agak berkesanlah jugak.

Gembira rasa hati bila dengar orang apply nama "muhibbah" dalam conversation hihi.

Anyway, aku memang suka sangat dengan lokasi BBQ tu. Ada tasik siap dengan gondola dan kayak dan itik-itik, ada taman ala-ala fair seket, lepas tu ada gazebo, memang cantikk dan segar sangat. Cuma yang aku tak berapa suka, aku sendiri ni tak ber-muhibbah sangat. Duk tang-tang tu jugak, senyap terperusuk di penjuru tsk tsk, sedangkan tujuan utama party ni nak bagi semua bersosial. Haihh, aku memang fail bab-bab nak ber-bonding nih.

Plus plus plussss aku makan seket je sebab kenyang makan asap ayam. Makan dua ketul, pastu tak larat dah nak makan benda-benda lain macam nasi goreng, makaroni, keropok, sosej bakar, sotong bakar, kek keju, puding jagung, roti garlic etc etc etc. (saja nak tunjuk makanan ada banyak)

At least benda ni akan jadi kenangan manis untuk kitorang second year kat sini, sebab next sem dah masuk third year dah. Lagipun, bila lagi semua kat sini nak buat makan-makan ramai-ramai dan kenal-mengenali antara satu sama lain? Takkan asyik nak menjudge-judge orang je dari belakang tanpa kenal dulu siapa sebenarnya orang tu, kan? Dah lah nak masuk third year dah ni.

Apapun, at least aku walaupun tak langsung berjaya accomplish something untuk tahun ni untuk diingati. Tahun depan kena lagi produktif, A, kena accomplish something yang lagi bigger, chayok chayokk.

Tu pun kalau aku hidup lagi.
Snnnap mak munah.


Ada jodoh kita ketemu lagi ya, dan ampun maaf sangat-sangat sebab i believe ada yang terasa. Harap difahami, jangan disalaherti. Kalau tak puas hati come come bagitau.


ps - belek-belek gambar yang orang snapped that day, memang tak banyak orang amek gambar aku. memang aku pun tak dekat ngan kamera that day, malulah nak camwhore dalam banyak gedabak makhluk (ayat penyedap hati).

ps 2 -oh myy, baru perasan yang most of the pics nampak macam suasana kat Malaysia.

ps 3 - rupanya maha serabai rambut aku

ps 4 - gambar tak banyak, sebab aku memang tak suka put people faces tanpa izin dalam blog ni, sebab me also dun like if people pampang gambar aku kat blog lain, its a bit no privacy for me. So kena amek yang group photos dan bukan yang close-up punya lah

No comments: