Wednesday, April 4, 2012

Nafsu

There's huge spring sale going on right now, and there's several items that I previously eyed on when they were released are on sale. Tapi yang jadi masalahnya, duit tak masuk lagi taim-taim macam ni. Sekarang baru rasa menyesal tak simpan duit awal-awal.

Tapi sejujurnya, barang yang aku berkenan tu semuanya terlalu tacky dan mengada-ngada. Kalau difikirkan, berbelah bahagi sebenarnya nak beli benda macam gitu sebab memang soheh la yang akan kena kutuk. Jangan pikir yang bukan-bukan, I am talking pasal pakaian ni like I always do.

Kadang-kadang rasa cemburu dengan orang hensem, pakai apa pun still nampak cantik. Even pakai guni buruk pun boleh nampak high fashion, apatah lagi baju yang stailo mailo. Kesian pada yang tak berapa nak cantik, banyak sangat pantang larangnya, itu tak boleh, ini tak boleh. Ish ini sungguh ungrateful nih orang ini, tak bersyukur langsung. Tapi betulkan orang lawa pakai apa yang tak cantik pun nampak cantik kan? Its not like I am ungrateful tapi sort of stating kebenaran, walaupun semua makhluk pun cantik sebenarnya hihi.

Tapi tak kira, nak beli jugak walaupun benda tu tak sesuai. Kalau tak sesuai pun tak kisah, biarlah kena kutuk seket-seket pun, bila lagi nak kena kutuk kan? Tapi seriously, I really need new spring items in my wardrobe, selalu sangat pakai baju gelap-gelap. I deserve to nampak muda oke dengan warna yang fancy seket, sesuai dengan aku yang petite size nih (sila jangan muntah).

Speaking of sizes, berat badan aku turun rasanya sejak dua tiga menjak ni. I know I shouldnt fikir sangat pasal berat badan, i know some people hate it when people concern way too much dengan berat masing-masing, especially those who have normal body but claimed that they are gemuk and whatnots (so mengada-ngada), but theres something fishy going on when your body weight makin decreasing. Lebih-lebih lagi bila orang yang tak pernah kisah pasal badan tiba-tiba perasan yang dia makin kurus, ianya sedikit menakutkan sebenarnya. Its like i am sort of malnutrinised or having a disease or something, its worrysome lah.

Tapi entahlah, hopefully nothing wrong happened to me. Truthfully memang jadual makan tak berapa betul sebenarnya sejak akhir-akhir ni, so kalau badan tetiba nampak kurus daripada biasa tu sort of understandable lah for me. Cuma apa yang buat aku risau bila orang nampak aku macam tak sihat. Pucat dan tak bermaya, lesu dan putih (Eh, putih? LOL). Itu yang aku rasa macam ada yang tak kena tu. Kalau tak ditegur aku tak kisah pun. Lagipun aku lagi suka tengok orang yang berisi, dan aku pun lagi suka kalau aku bersisi seket, sebab senang mata memandang, like seriously.

Last but not least, still got time to think whether nak beli ke tak nak. Tapi dah promise dah hari tu yang nak reward myself for susah-susah tak tidur malam bila musim exam. Tapi jap, takdok duit macamana nak beli honey bubu oi?

Haih =_="

No comments: