Thursday, February 10, 2011

Kelas Baru, Azam Baru

Biar betik pisang dan kelapa yang kelas dah start?

Ommaiigod, sungguh ku tak sangka.

Macam biasalah, buat ke berapa zillion lemon kalilah, sebelum startnya kelas memang banyaklah kontroversi melanda. Semua kalut kalut macam mami jarum, sibuk je sana sini.

Tapi yang musykilnya tahun ni aku bersemangatlah pulak nak pergi kelas walaupun hati sedikit hancur dengan kontroversi yang melanda. Musykil nih.


Kontroversi 1:
Dijangka akan ada praktikal waktu summer ni, dan bila ada praktikal di musim panas ni maksudnya aku cuma akan balik bercuti sebulan je kat malaysiaaa, dan seriously, sebulan? sebulan? SEBULANN?

Kontroversi 2:
Ada subjek baru yang entah apa apa entah yang sepatutnya belajar waktu aku 6th year, contohnya Philosophy dan History of Medicine. Bertambahnya subjek bermaksud semakin padatnya jadual sedangkan sepatutnya mengikut sejarah lampau dahulu kala, dikhabarkan yang 2nd year ialah tahun honeymoon. Ayyo amma appa

Kontroversi 3:
Ada empat final subjek, sedangkan sepatutnya tahun ni nak diikutkan cuma dua subjek je yang sepatutnya go through final kalau mengikut sejarah lepas. Kurang asam betul, subjek Philosophy pun kena final jugak? Mengarut ngarut hantu mak limah go home lah

Kontroversi 4:
Dikatakan durasi tahun belajar akan dikurangkan dari 6 tahun kepada 5 tahun, sebab tu jadual makin padat. Tidak tidak tidak tidak, ini tak mungkin. Tak nak bekerja di usia muda lagi, sebab kalau dapat gaji awal, kena kahwin awal, dan bila kahwin awal, kena cepat cari awek. oops :p

Kontroversi 5:
Subjek Military Medicine sepatutnya khas untuk pelajar tempatan diorang, sepatutnya subjek tu salah satu subjek yang dirahsiakan opps dan bukannya khusus untuk kitorang, tapi tahun ni subjek tu dibuka. Peliknya, macam ada sesuatu yang berikan (baca:fishy) jek ni. Ke sebab baru baru ni tukar dekan?

Kontroversi 6:
Aku tengok Desperate Housewives untuk mengisi masa terluang, sekarang dah kat pertengahan Season 2. Apakah aku terdesak sangat? Padahal Cardcaptor Sakura haritu tak habis-habis lagi. Tu tak masuk lagi Gokusen dan drama jepun lain segala. Haiyyoh banyaknya nak kena coverr.


Oke yang last tu abaikan, aku mengarut macam biasa hoho.

Tapi memang betullah jadual makin padat. Orang cakap the more the merrier. Aku cakap...er biskut meri cicah air milo?

Entahlah, aku malas fikir. Lantaklah apa nak jadi. Yang penting belajar is belajar, dan makan is makan. Tapi mujurlah satu hari ada satu kelas je, pastu banyak lecture, maksudnya tak letih sangatlah sebab dapat prepare satu subjek untuk satu hari, dan lepas tu aku diberi pilihan untuk tidur dalam lecture ataupun ponteng terus untuk kelangsungan hidup di masa hadapan. Selamat otak aku tak lebam lebam macam semester lepas, dua subjek susah dalam satu hari, tak leh nak bernafas aku dibuatnya.


So secara overallnya bila pikir-pikir balik, awal-awal kelas memang kalut macam ni, so buat rileks je lah dulu. Teknik terbaik bagi aku, bagi orang lain kalut dulu dan setelkan everything, lepas tu baru kita tanya mereka yang kalut tu. Tak perlulah nak pening-pening kepala segala, bahaya, darah tinggi

So macam tu lah, sedikit sebanyak cerita kelas di awal semester. Berkobar-kobar seket semangat nak ke kelas semester ni. Dah siap buat plan dah berapa kali nak ponteng, lecture mana yang nak pergi, macam mana teknik nak study etc etc etc.

Senang kata, ive made my own new jadual from the crappy jadual yeyeh.

Okelah, tengoklah nanti camana, sebab pasal masa hadapan ni kita tak tahu kan?
Allah je yang tahu, kita cuma leh tawakkal, usaha dan doa.

So yep, salam maju jayalah semua menempuh hari mendatang ya.
I doa you, you doa me back back oke?

Salam.

2 comments:

Unknown said...

yeahh~~~
haha..go2 afiq!

Al - Amin said...

bca post ni tlh mnaikkn smngat gueh utk arrange time dgn lbh tratur ;)