Tuesday, February 22, 2011

Yakin

I simply don't know when my confidence level will be boosted up during classes, discussion etc walaupun mengharap gila nak suruh orang bagi good impression pada diri nih

Macam biasalah, I always wish myself to become much much much more confident, but it just won't happen (yet), and i don't know-lah when it'll become true.

Errr, maybe lambat lagi kot.

------------------silent moment japp---------------------

Ishh tak leh, tak leh, tak leh, kena ubah ni. MyEm0.Com


Biasanya bila lecturer tanya soalan untuk seisi kelas, walaupun tahu jawapan tu, tapi aku selalu je whisper jawapan tu kat mulut dan tak cuba jerit kuat-kuat sepenuh hati dengan muka konfiden gila.

Mungkin sebab tak nak dicop attention-seeker kot, ataupun mungkin jugak sebab tak yakin dengan jawapan tu dan tak sanggup dimalukan bila jawapan tu salah.

Yelah, manusia kan kebanyakannya mulut jahat.
Opps, hehe

Tapi yang pasti, aku selalu bisik jawapan tu pada diri sendiri dengan mata yang bersinar-sinar, mengharap yang lecturer tu akan perasan aku tengah miming jawapan yang betul, dan cop-kan aku sebagai budak yang tahu jawapan tapi tak yakin pada diri.

Kira tu salah satu usahalah nak bagi good impression dalam kelas hohoho, padahal tak rugi apa-apapun kalau jawapan tu salah, cuma entah, aku tak yakin.

Ishh, kena ubah keyakinan diri ni secepat mungkin sepantas kilat.

Aku memang patut paksa diri supaya jadi lagi-lagi-lagi yakin kot sebab kalau mengharap saja bukannya jadi apa-apa pun kalau tak sekali ngan usaha, yang mana dalam konteks ni; aku kena selalu paksa diri supaya lagi aktif dalam kelas, dan tak yah gedik nak malu-malu.

Kena selalu buat muka tebal lah dalam kelas, dan kena prepare betul-betul sebelum masuk kelas kalau tanak malu.

Kena yakin yakin yakin, yosh! MyEm0.Com

Lagipun aku dah besar dah pun, apa ingat ni zaman sekolah rendah nak malu-malu?

Haih, ngok ngek betul.
MyEm0.Com

No comments: