Thursday, February 24, 2011

Penahan Ngantuk

Asyik tidur berdiri je dalam metro (baca: ketapi bawah tanah) waktu balik kelas, so beli buku ni waktu balik kelas Mikrobiologi hari tu untuk hilangkan rasa mengantuk.


Biasanya waktu dalam metro aku selalu dengar mp3, biasanya dari album-album terkini sebab aku download satu album terus, tapi sejak-sejak ni lagu yang aku dengar semuanya agak boring, dan buat aku mengantuk. Dah beberapa kali dah insiden nak tumbang dalam metro sebab ngantuk sangatt.

Anyway ni pun main pilih je sebab terdesak sangatt. Sebenarnya nak pilih cerita fiksyen yang ada magic-magic semua, tapi kedai tu tak banyak stok lah pulak buku yang jenis macam tu. Nak ambik Narnia punya sebenarnya, tapi novel tu besar dan tebal sangat. Dahlah beg aku ni dah sarat dengan buku-buku ilmiah segala bagai, tu tak tambah lagi mekap-mekap alat tulis haha. Dah nampak macam nak pindah rumah dah, padahal nak ke kelas je sebenarnya. Hari tu ada nampak yang versi kecik sikit kat kedai buku faveret, tapi malas lah pulak nak pergi sana sebab sejuk, lagipun stesen metro tu tutup sebab renovation.

So nak tak nak ambik buku ni. Lagipun ada Julia Roberts kat muka depan, dan buku ni pernah jadi filem. Entahlah, layan je lah mana yang patut. Dan tajuk buku ni bunyinya macam menarik, Eat. Pray. Love.

Eh Eat?

No comments: