Tuesday, March 6, 2012

God reaches us in many mysterious ways

It is so funny how satu insiden yang berlaku secara tiba-tiba tu sebenarnya salah satu cara untuk Tuhan sampaikan sesuatu mesej kepada kita. Macam tadi, I was so determined with my decision and so sudden one thing happened and bumm, it changes my heart. Like seriously, this thing happens to me all the time and mostly it occurs when I am making big decision in my life. Yang peliknya perubahan tu memang buat kita lupakan terus apa yang kita dah determined gila gila awal-awal tadi.

Tapi baguslah tu, at least perubahan itu buat kita yakin pada takdir dan kata hati kita. Sebab tu most of my plans kadang-kadang tak tetap, kejap kata ini, kejap kata itu. Percaya pada flow keadaan katanya.

Tapi yang penting, I am still waiting for this big turning point in changing my life to be a better person, sebab most of my friends seem to be having it, aku je yang masih jahil macam ni. Atau sebenarnya petunjuk tu dah sampai tapi aku je yang tak perasan? Atau mungkin petunjuk tu dah lama datang tunggu aku tapi aku je yang rasa ragu-ragu?

Ya Allah, apapun yang berlaku jangan tarik nikmat yang Kau beri pada aku. Dan andai kata petunjuk tu datang, jangan kaburi mata hati aku untuk tak nampak petunjuk tu. Dan ya Allah, aku mintak sangat-sangat supaya teguhkan dan kuatkan hati ini supaya tak malas nak gapai petunjukMu.

Huhu jelesnya dengan mereka yang dah jumpa turning point tu :(

2 comments:

talam2muka said...

kenapa?kenapa nk kena tunggu turning point dulu baru nk berubah?

afiqsamuel said...

Yelah cik wawa, sebenarnya nak sampaikan pasal benda lain tapi tak boleh nak tulis dengan tulisan. Trudna skazat orang cakap. Tapi serius, silap diri sebab ingat semua berubah sebab dah jumpa turning point untuk diri masing2 which is sort of macam hidayah lah tiba-tiba. Lupa lak yang ilham dari hati untuk berubah tu pun sebenarnya dari Allah jugak.