Friday, December 18, 2009

Aku Kan Tak Makan Sayur??

*benci*

Kamu.
Aku nak benci kamu boleh tak?
Kamu tahu, selama ini aku cuba sabar sama kamu.
Tapi tadi, kamu dah melampau.
Kamu tak suka masin, aku sabar, dan tak taruk banyak garam taim masak, dan paksa diriku makan makanan tu, walaupun kompom bagi aku tak sedap.
Kamu tak makan budu, aku sabar sedangkan budu-budu aku terbiar je tanpa diusik dan membuatkan aku hilang nikmatnya sebagai seorang rakyat Kelantan.
Kamu tak makan daging, aku sabar lagi walaupun masa distribution daging korban untuk pelajar junior, aku tak ambik sebab aku ingatkan kamu sedangkan dengan daging itu, sedangkan aku boleh save budget lauk.
Kamu tak makan ikan bilis, itu pun aku sabar, sedangkan hati ini meronta-ronta nak buat sambal ikan bilis untuk nasi lemak. Aku cuba untuk tak masak nasi lemak untuk puaskan hati kamu takut kamu cemburu.
Tapi, bila aku tak makan sayur, kamu usaha masak sayur lebih-lebih...sedangkan kamu tahu aku tak makan sayur. Bila aku komplen, kamu marah. Kamu cakap, amount ni sama jer ngan amount yang hari tu. Bila aku cakap yang hari tu pun aku tak habis, kamu komplen. Bila aku insist kata banyak untuk kita, kamu cakap, "A. kan tak makan sayur"..WTH?? Apa semua ni?? Maksudnya, sebab AKU TAK MAKAN SAYUR, kamu masak, lepas tu, sebab aku tak makan sayur, kamu ambik bahagian aku la?? Bukan ke duit sayur tu duit aku jugak?? Kalau macam tu, baik kamu beli sayur guna duit kamu, dan masak untuk kamu jer, sebab AKU TAK MAKAN SAYUR. Baik tak usah masak untuk aku. Bongok betul alasan. Benci. Benci.
Hati ini makin benci kamu.

Moral: Kadang-kadang, kita asyik berkorban untuk orang, tapi orang lain, adakah sama berkorban untuk kita? Siap boleh amek kesempatan lagi adela..

p/s - Aku tak kisah kalau kamu jumpa blog aku ni dan aku tulis pasal hal ni. Hati ini geram sangat-sangat. Kamu asyik amek kesempatan, dan aku pulak, terlalu baik untuk kerap diambil kesempatan. Cheryl Cole - Love is brutal, my heart is fragile ~

3 comments:

nadhirah said...

Afiq you boleh buat your blog private and invite beberapa pembaca je yg boleh baca blog nie.

afiqsamuel said...

Oh..bulih eh..maafla, kamek sik tauk tek

Kosong said...

afiq,kenak down begini. . (kenak tuh jangan kan?)
. .kamek pun sik da bersama kamu. if kamek ade, kamek memg x pandai masak, tp kita leh makan sama2 sbb kamek pun x makan sayur. .huhu..