Tuesday, May 17, 2011

Plastics & Fakes

Tak suka dengan mereka yang suka buat-buat baik dengan kita sebab ada niat tersirat.

Tak tahulah niat tersirat tu apa, tapi tak sukalah bila orang jadi plastik nih. Memang dari dulu lagi tak suka dengan mereka yang suka buat-buat, tak kisahlah yang buat-buat macho, buat-buat gedik, buat-buat comel, semualah yang boleh buat muntah kaler pelangi.

Biasanya, spesies plastik macam gini, kalau buat-buat baik je mesti ada agenda tersembunyi. Yalah, kalau tak, kenapa nak buat-buat kan? Mesti ada sekret plan lah punya. Cakap mesti nak buat nada comel-comel je. Kalau laki-laki pulak mesti nak buat bunyinya kool je. Masing-masing nak cuba dapat sebanyak mana perhatian yang boleh. Desperate betul.

Tapi tak salah sebenarnya jadi plastik kadang-kadang, tapi mesti kena pada tempatnya lah.
Ni tak, setiap masa 24 jam asyik jadi fake je, sape boleh tahan? Dah macam nak mengorat je kejenya waktu borak-borak.
Rimas.
Tak selesa.
Meluat uwekk uwekk.

Orang nak berkawan pun rasa tak selesa. Nasib baik most of my so-called friends kat sini semuanya jenis yang happy-go-lucky, yang memang bukan jenis buat-buat lah. Walaupun ada je yang plastiks, bercakap macam nak mengorat, gedik-gedik macho-macho kool-kool sana-sini, tapi biasanya aku malas nak layan sangat spesies spesies macam gini. Layan tu layanlah jugak atas dasar kemanusiaan, tapi bila dah sampai ke tahap jeling-jeling, larikan diri atau buat-buat tak kenal, itu memang dah ke tahap meluat yang amat sangat lah tu.

Yalah, berkawan, buat cara macam nak berkawan.
Jadi diri sendiri, jangan buat-buat.
Nama lagi berkawan kan?

Sorilah kalau ada yang terasa, sebab aku pegang prinsip aku kutuk orang, orang boleh kutuk aku muahaha. Kira win-win situation lah. Walaupun aku tak suka orang kutuk-kutuk aku kat belakang, tapi whatever, aku pun kutuk jugak korang kat belakang hihi.

And last sekali, maaf teremo terkasar bahasa. Aku bukannya baik sangat. Kadang-kadang aku pun plastiks jugak, cuma tak de lah sampai tahap la desperado.

Kalau dah sampai nak bertegur sape pun tiba-tiba shifts buat perangai comel manja macam budak-budak, memang desperate lah tu.

No comments: