Tuesday, May 24, 2011

Pre-final Syndrome

Yup, kali ni aku betul-betul demam.
Rasanya ni semua sebab silap makan ni.

Walaupun tak nampak sangat yang aku demam, aku memang macam tu, tak suka sangat tunjuk yang aku sakit. Kalau sedih-sedih, makin bertambah sakit rasanya. Lagipun, pagi tadi dah kebah seket, petang tadi adalah rasa nak muntah-muntah, tapi lepas rehat (aka tidur sampai tak ingat dunia), i think i feel better.

Anyway, sekarang ni musim nak dekat final.

Minda ni, macam orang lain jugak, selalu tak senang bila fikir tentang final, takutlah. Mana taknya, there's too much input need to be stuffed in a very limited amount of time. Tambah-tambah lagi, aku ni selalu je rasa tak sedap badan, apa yang tak kena ngan badan aku ni?

Dah tak de plan B dah, kena "cuba" all out lah dalam masa 3 minggu ni. Kalau tak, memang naya nanti. Aku takutlah nak menghadap exam Fisiologi, sebab level pengetahuan Fisiologi dalam kepala otak ni memang seket sangat-sangat.

Tapi yang paling aku takut, aku takut Allah SWT tutup mata hati aku waktu jawab exam tu semua nanti. Takut nanti punyalah jenuh study, tapi bila hari exam jadi blur. Mintak-mintak lah dijauhkan, amin.

Takpe takpe, kalau jadi macam tu, maksudnya ada something wrong lah tu dalam hubungan aku dengan Ya Rabb dan juga makhluk ciptaan-Nya. Semuanya ada hikmah dan pengajaran, macamlah tak pernah kena. Dah tu, tak serik-serik lagi?

Ouch.

p/s - Ala, ini punya idea menulis datang bila aku baca blog ko.

No comments: