Sunday, September 16, 2012

Changing

Finally I have found my long-lost goal for this new semester, which is cuba sedaya upaya untuk jadi individu muslim yang TAK ADA LANGSUNG sebarang keaiban daiyyah. It's about time to berubah ke arah yang lebih baik, especially when recently I keep thinking yang betapa hidup ini terlalu monotonous, asyik buat rutin yang sama berulang-ulang kali setiap hari tanpa ada contribute apa-apa benda ynag berguna untuk bekalan di alam yang kekal nanti.

It's not that I havent started apa-apa pun lagi untuk berubah, truth to be told I have been trying to change my habit seket demi seket ke arah yang lebih baik, but not totally. I know it's been hard, tapi insyaAllah dengan izin Allah, harapnya this year i'm gonna be fully berubah on few particular matter that I think memang tak baik dan tak memanfaatkan diri. Masing-masing kenal dosa masing-masing kan, so I shall not elaborate much further on those specific matters. Yang penting, no more this, no more that and such. I know that once we said yes, Allah will help us no matter what. Just believe in Allah, things for sure will be at ease eventually.

Lagipun it's about time, while the clock is still ticking. May Allah blessed my niat.

1 comment:

FarhanaBekeri said...

setiap kali decide nak buat perubahan. setiap kali tuh lah, dugaan datang, seolah nak menguji mampu ke tidak kita laksanakan apa yang kita nak ubah.

cabaran.

=)